Wednesday, March 17, 2010

perempuan berbaju biru

alkisah tersebutlah kisah.. toip.. sang kancil berjalan-jalan.. toip.. hehehe. ok ok.. seyes seyes.. nak citer ni..

perempuan baju biru
(sumber: google)


pada 4 april 2009 yang lampau (ceh punya lama la).. aku hangout bersama mast, kitorang plan nak gi mid. oleh sebab aku nak print sesuatu so aku plan jumpe mast kat kl sentral. Nak dijadikan cerita, sampai je aku kat kl sentral aku telah ditahan oleh promoter perempuan cina berbaju biru.. dia kate nak bagi no free. mula-mula dia tanya, "u pakai nombor ape?" aku jawab la maxis. pastu dia kate ok boleh-boleh...pastu dia tarik aku dia kate "u kena isi borang dulu ma" dan aku yang bodoh ini pun telah mengisi borang tersebut tanpa berpikir panjang. pastu dia mintak ic aku untuk photostep..aku bagi je la. sebelom isi tu aku tanya.. "betol ka tak perlu bayar apa-apa?". dia jawab.. "betol, tak perlu..ini free ma". kejadian berlaku spantas kilat.. xsampai 5minit aku kena. what the stupid!! (aku yang stupid.. idup-idup kena tipo dengan perempuan baju biru tu..). aku tak tau ape yang aku buat..ermm

lepas penat-penat kuar jalan-jalan cari pasal.. bila balik rumah baru aku tau no maxis aku telah di murtadkan.. oh tidakkkkkk. wajib kena pancung ni..wajib!!.. aku tak ingat berapa kali aku guna nombor tu.. aku malas nak ke services centre untuk tukar balik line maxis tu.. last-last aku pancung nombor tu.. aku pakai nombor lain lak..


tempat kejadian
(sumber: google)


setelah sekia
n lama.. tiba-tiba aku terima sehelai surat PEGUAM!! eh.. sejak bila lak aku mintak jadi peguam ni. Baca punya baca..surat peguam suh aku bayar rmXX!! arghhhhh.. adoi bang melayang r duit.. so terpaksa la gi cari bangunan biru .. nak bayar saman.. huh. malang betol la.. nak wat macam mana.. sabar je la.. Allah nak bagi rezeki lain kot.. aminnnn.. sabar-sabar..

aku akan update ape yang berlaku selepas ini..

anyway.. i tau u all nak cakap i stupid gak kan.. i ni lurus orng nyer tau.. huhuhu (rasa nak nangis r..omma.. appa, otto~k??)


p/s: dialog-dialog diatas ditambah bagi menyedapkan cerita.. hahaha, poyo nyer ayat..tapi lebih kurang macam tu la perempuan baju biru tu cakap..betol ni tak tpo r..


cakap dalam hati: nape lah aku ni mudah sangat kena tipo.. jangan la selalu tipo aku..

0 comments: